Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Idag, 10:16
Hej alla!
Vi vill berätta om en kommande förändring i föreningen. Ni medlemmar och verksamheten har önskat fler tränare på banan samtidigt, och vi har samtidigt haft ett överskott av administrativ tid bland våra anställda. Mot den bakgrunden har vi beslutat att göra om organisationen och fördela om administrativa timmar till tid på banan.
Tyvärr innebär omorganisationen att en heltidstjänst försvinner och ersätts av flera timanställda tränare. I samband med detta kommer Martin att lämna sin anställning hos oss.
Vi vill rikta ett stort och varmt tack till Martin för dessa fyra år och för allt han bidragit med både på och utanför banan.
Vi återkommer med mer information om hur organisationen kommer att se ut till hösten. Vi ser fram emot invigningen av hallen och en härlig badmintonhöst tillsammans med er!
Glöm inte att anmäla er till KM den 22/8.
Vänliga hälsningar, Sollentuna Badminton
Martin:
Jag vill börja med att säga att jag är ledsen över att jag inte har kunnat berätta tidigare på träningarna att jag inte kommer att fortsätta som tränare i Sollentuna Badmintonsällskap!
Det är med en sorg att jag inte kommer fortsätta vara en del av föreningen och framtida planer.
När jag tänker tillbaka till hösten 2022 då jag började jobba i föreningen, bestod de grupper som kallas för träningsgrupper av 160-170 stycken medlemmar, det var en handfull deltagare i 08-cup och vi åkte med en minibuss på klubbresa till Falun.
Nu när denna säsong tog slut, fyra år senare så nådde vi en höjdpunkt på 323 medlemmar i träningsgrupper, alla träningsgrupper är det fullt i och nya vänskap skapas. Över ca 20 deltagare i varje 08-cup och till Falun fyllde vi en stor buss på 49 deltagare+föräldrar och totalt ca 450 tränande medlemmar i föreningen så ler jag brett från öra till öra för mig själv och känna en enorm stolthet över var föreningen befinner sig idag!
Varje helg när det spelats tävlingar har jag följt resultaten med stort engagemang. Att få dela glädjen med er, se hur många duktiga spelare vi har och följa era framgångar har varit fantastiskt. Jag har suttit hemma i soffan, uppdaterat tävlingssidorna med hög puls och sedan återigen lett för mig själv när jag sett så många pallplaceringar och fina resultat helg efter helg. Den känslan har varit svårslagen.
Alla medlemmar jag har lärt känna genom åren har gjort att jag har vuxit som människa. Alla skratt ni har bjudit på under träningarna är det jag kommer att bära med mig när jag ser tillbaka på min tid i föreningen.
Tack för det.
Nu går våra vägar tyvärr åt olika håll. Ser ni mig någonstans får ni mer än gärna ropa på mig, så kan vi prata om allt mellan himmel och jord.
Tro på er själva. Ha tålamod. Våga utmana er själva och våga göra misstag. Le, även när det inte blir som ni tänkt er. Det är då ni utvecklas, både som människor och som badmintonspelare. Gör alltid ert bästa – mer än så kan ingen begära av er.
Jag önskar alla medlemmar i SBS all lycka i framtiden, både på och utanför banan.
Tack för allt!
/Martin
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies